Fejkpengar (+ film)

Jag tar inga som helst ansvar för, vad ni gör med informationen härifrån! Inga verksamheter som tyder på olagliga beteenden eller handlingar kan komma från denna blogg. Personen som läser denna blogg har sin egen fri-vilja som bara han/hon kan påverka!

Här är en teknik för er att prova. Visserligen kommer det finnas många av er, som inte vågar prova tack vare att man har rädsla att "get busted". Jag kan fullt och ständigt förstå denna känsla, just för att jag själv lidit av samma känsla på samma punkt. Here we go:

Lite klargörning innan "lektionen".
Kommunikation hänger ihop på flera olika sätt, det du säger påverkas av det du visar och betonar och tvärtom. Pernilla Wahlgren är mästare på att mislänka saker ihop. I hennes reklam där hon skulle påverka andra, en reklam om hårfärg. Hjärnan sammanlänkar saker på olika sätt, därför påverkas vi alla olika. (Grubbla över det!)
Iaf, om du ser någon att skaka på huvudet och hör denna person att säga "Glöm det" så länkar du skakningen i denna stund ihop med "glöm det". Om senare, samma person tar upp något positivt som vi säger till exempel "bra för dig" och samtidigt skakar på huvudet... (hallicar i huvudet nu?), blir det lika trovärdigt då ? Att det är bra för dig när man tidigare skakat på huvudet och sagt "glöm det" ?
Det var bara en tankeställande process jag ville att du går genom i huvudet.

Politiker använder sig av denna teknik, länka ihop kommunikation på något sätt. Det finns bara 3 sätt, kroppsspråk, tonfall och verbal. Du kan länka ihop vilken av dom som helst med vilken av dom andra 2 som helst.

Tekniken jag tänker på kommer nu här.
I affären, var beredd med att ha riktiga pengar i plånboken, helst 100-lappar och 50-lappar. Placera dina fejkpengar bland dom 100 och 50 lappar. När varan läggs på disken, så ger du pengar för det, eller hur ?
Här är illusionen:
Fejkpengar (statens pengar, är enligt lagen, emot lagen att kopiera så försök inte kopiera riktiga pengar för det fungerar ändåinte så) bland riktiga pengar ger en illusion att pengarna finns. Anledningen är att dom flesta säljare bakom disken kollar i kundens plånbok (men varför?). När dom gör det, så ser dom riktiga pengar före dom papperslappar bland pengarna. Det registrerar hjärnan starkare än något obetydelsefullt (dvs. något som inte indikerar pengar).
Den stunden du tar ut dina "pengar" och ger över till säljaren, är en kritisk stund. Denna stund kommer förmodligen säljaren att bli medveten om dom "låtsas-pengarna" när hon ser dom och det i sin tur skapar en barriär-känsla. Hon blir paff och fattar inte varför du ger papper. (det är alltså stunden du ger över pengarna över disken och innan hon sträcker fram sin hand för att ta emot dom). När hon emot sin vilja tar emot (som handskakning* kolla längst ner för förklarning) pengarna så ska du få henne att må väl i denna känsla. Det är då du kastar i något obegripligt och sedan säger något som ger henne en bra känsla.

Denna teknik var väldigt populär bland zigenare. Min barndom som jag uppväxkt med zigenare har gett mig mycket att tänka på. Judar är bra på pengar och zigenare är bra på manipulera.

Förklarning:
Handskakning* När du möter en person och tar fram din hand i positionen att skaka hand med henne så slår hennes auto-pilto-beteende över. Oavsett vem du ger din hand till (som handskakning) så besvaras det alltid med likadan gest. Om du ger något så finns det nån som tar emot det.
Det var något jag provade under tiden jag jobbade som säljare. Medans jag fick vänta på min handledare, som hade en kund på gång, så gick jag fram till folk och hälsade dom och samtidigt kastade jag fram handen i en gest som indikerar handskakning. Otroligt nog var det bara några få som inte besvarade min gest genom samma handling, och anledningen till det var deras osäkerhet över pågående process. Varför kommer han fram till mig och vill skaka hand?
Prova med dina vänner och familjen innan du provar i verkligheten!



Heist

VIKTIGT!: "I ovanstående text så delar jag med kundskap och inga som helst ideer till något som indikerar handlingar emot Lagen. Då personerna, som LÄSER DETTA, befinner sig i vaket tillstånd, så är dom även medvetna om sin frivilja. Under inga som helst omständigheter kan en text på en websida ge några påverkande effekter i läsarnas medvetna (då det finns en kritik riktad mot teorin och praktiken). Om läsaren beslutar sig i någon tidpunkt att bepröva sig denna teknik så står läsaren själv till ansvar för konsekvenser som medföljer"
Heist ÄR och FINNS bara för meddelande syfte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0